Van 7 tot en met 11 april stond de Deutsche Messe AG in het teken van de Hannover Messe. Dé technologie en innovatiebeurs voor ondernemers uit de hele wereld. Nederland was voor de tweede keer in de historie partnerland van de Messe, hetgeen resulteerde in 220 aanwezige Nederlandse bedrijven.
Ook Eindhoven en regio was sterk vertegenwoordigd. De “Brainport regio” kende een ongekend aantal deelnemende bedrijven die ieder op hun beurt zich onderscheidde met prachtige productdemonstraties of innovatieve toepassingen/diensten.
De gemeente Eindhoven was aanwezig in het Holland Smart City House. Een paviljoen geïnitieerd door de Nederlandse ambassade in Duitsland waar Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven zich zelf als “Smart Cities” presenteerde. Centraal voor Eindhoven stond het thema: “Connect & Add”, waarbij vooral getoond werd hoe belangrijk de verbindende factor van Eindhoven en haar regio voor het investerings- en vestigingsklimaat is. Maar ook op nationaal gebied is het gezamenlijk optrekken belangrijk. De samenwerking tussen de economische drie grote steden (E3; Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam) is ongekend belangrijk in de ontwikkeling van onze economie en is dan ook van landsbelang. Eindhoven onderstreepte dit onder meer door het E3 Smart Lighting in Metropolitan Areas te presenteren, waarbij de drie steden actief met elkaar samenwerken, en een zeer drukbezochte Masterclass Alliantiemanagement.
Aanwezig was ook wethouder en locoburgemeester Monique List. Zij bezocht met veel interesse alle lokale bedrijven en sprak met belangrijke handelspartners voor Eindhoven, maar zeker ook voor Nederland.
Thinc ahead maakte als hybride eventmanagementbureau een klein stapje buiten de sport en heeft als projectleider opgetreden voor de Eindhovense delegatie.