Manon Kesselaer: Een aantal maanden geleden werden wij door de Accell Group gevraagd om mee te werken aan de presentatie van de nieuwe KOGA baanwielrenfiets voor de Olympische spelen in Tokyo 2020. Inmiddels heeft de combinatie van deze fiets met de renners zich aardig bewezen op het EK Baanwielrennen van vorige week. Na een positieve kennismaking en eerste samenwerking werd er al snel samen gekeken naar een volgend groot event dat op de planning stond: de dealerdagen. In een korte periode hebben wij in samenwerking met Accell, verschillende leveranciers en een topteam een geweldig evenement neergezet. We nemen jullie mee om jullie een kijkje te geven in dit unieke fietsevenement!
In het weekend van 7 en 8 juli organiseerden wij in samenwerking met de Accell Group de dealerdagen op de locatie De Fietser in Ede. De nieuwste modellen van de merken die tot de Accell Group behoren werden gepresenteerd, waaronder: Batavus, Koga, Sparta en Lapierre. Fietsendealers uit Nederland, België en Duitsland kwamen naar Ede om de dealerdagen bij te wonen. Voor de dealers was dit de eerste kennismaking met de collectie voor volgend jaar en dus een belangrijk verkoopmoment voor Accell in aanloop naar 2020.
Jaarlijks organiseert Accell de dealerdagen om hun dealers kennis te laten maken met de nieuwe collectie fietsen. Accell heeft zich voor deze editie diverse doelen gesteld:
- De fietscollectie eerder op het netvlies van de dealer hebben.
- De dealer mee laten denken in de voorraad fietsen.
- Op een speelse wijze de verhalen van Accell en haar merken bij de dealers overbrengen.
En al deze doelen zijn samen gebracht tot het concept van dealerdagen: Samen op Koers.
De Fietser in Ede werd voor deze dealerdagen omgetoverd om alle nieuwe merkwerelden opnieuw te presenteren. Op zondagochtend vroeg kwamen de eerste dealers aan samen met collega’s, het gezin of partner. Bij binnenkomst werd iedereen eerst ontvangen met een vers gemaakt kopje koffie bereidt door een echte Italiaanse Barista. Hierna werden de dealers meegenomen door een memory lane van de ontwikkelingen binnen de fietswereld, waaronder het veranderende straatbeeld en het gebruik van de huidige fietsen.
De dealerdagen werden geopend met een dealershow waar van alle merken de nieuwste modellen, campagnes en promoties werden gepresenteerd. De presentatie van de show was in handen van Toine van Peperstraten, een groot sportliefhebber en tevens fietsfanaat. Aan het einde van de dealershow werden alle dealers uitgenodigd om een kijkje te gaan nemen in de verschillende merkwerelden en onder muzikale begeleiding van de Earthquake Brassband werd de dag met veel energie ingeluid!
Een nieuw concept op de dealerdagen was het sparen van de favoriete fietsen in een welbekend, zelfontworpen Panini album. De dealers kregen de kans om Panini plaatjes van hun favoriete fietsen te sparen en in het boek te plakken, om zo uiteindelijk een speciale fietscollectie samen te stellen en inzichtelijk te maken welke fietsen zij graag willen verkopen in hun eigen winkel. Op deze manier kregen de dealers de kans om hun droomcollectie samen te stellen en kreeg Accell nog meer inzicht in de wens van haar dealers. Met deze kennis kan Accell zorgen voor een betere voorraad van de collectie en populairste modellen.
Terugkijkend op twee geweldige dealerdagen, mogen we als team trots zijn wat we hebben neergezet. We laten zien dat we goed zijn, in alles wat we doen, als ieder in zijn kracht wordt neergezet!