We kunnen het alleen maar samenvatten als één van de hoogtepunten van 2019. We mochten in het jubileumjaar van Bavaria, Royal Swinkels Family Brewers op veel vlakken ondersteunen. Deze zomer verzorgden we het ultieme festivalweekend voor meer dan 200 internationale consumenten uit 16 landen. Wat ons een betreft een te gekke case, die alle facetten in zich had voor de ultieme productie en marketingcampagne.
Van Bavaria kregen we de mogelijkheid om van een basisidee, een concept te maken. Vaak is het zo dat er een streep door veel ideeën gaat, maar we kunnen ons het gesprek met Kitty Houdijk (van Bavaria) nog goed herinneren: “Het is zo leuk, we willen alles!” Van een eigen minifestival op de brouwerij mét wereld DJ’s Showtek, een internationale campagne met eigen uniek geproduceerde muziek door diezelfde DJ’s, proostmomenten van 200 tot 20.000 (!) man, de mainact op Lakedance, een unieke party boot, 16 landen en 200 blije gasten. We bezorgden ze een weekend om nooit te vergeten. Van concept tot uitvoering. Het maakt ons trots dat Bavaria ons het vertrouwen gaf om dit voor haar te mogen organiseren. Langs deze weg een bijzonder woord van dank aan de familie Swinkels, Tony, Gijs, Peer, maar vooral ook Kitty Houdijk en Chiel Smits. Het was (letterlijk) een feestje om dit voor jullie te organiseren. Dank jullie wel!
Beelden zeggen echter meer dan duizend woorden, dus ik nodig je uit om de aftermovie maar gelijk te bekijken:
Een beschrijving van het evenement, de campagne en de impact van dit evenement is na het zien van deze video hopelijk niet meer nodig. Mijn alinea’s hoe “vet” dit evenement was, heb ik dan ook in de prullenbak gegooid en mogen jullie zelf beoordelen op basis van de video.
Ik maak er dan ook graag een persoonlijke noot van. Waarom maakt dit evenement ons (en mij in het bijzonder) zo trots?
Deze zomer bestonden we ook 7,5 jaar. 1 januari alweer 8 jaar. Waar we ooit gevraagd werden om “gewoon goed te organiseren” zijn we inmiddels gegroeid naar een bureau dat ook gewaardeerd wordt om in de creatiefase al mee te denken en met goede verrassende concepten te komen. Dit ultieme feestweekend, maar in het bijzonder het vertrouwen van zo’n grote speler als Bavaria, voor zo’n grote internationale campagne, maakte duidelijk dat we inmiddels die volwassenheid als bureau ook hebben. Creatieve ideeën, functionele ideeën die een glimlach op het gezicht toveren, maar ook realistische “talk of the town” concepten. We mogen ons steeds vaker onderscheiden op dat front. Het mooie is dat dat niet alleen van de langst zittende spelers uit ons team komt. Niet alleen van Esther of mijzelf. Maar juist ook van onze nieuwe selectiespeelster Lonneke en Manon. De ontwikkeling die wordt ingezet door al hun voorgangers en bij deze case ook van Linda. Ook zij zette ons weer aan het denken met nieuwe ideeën. Zo word je door de jaren heen volwassen. Ik vind dat te gek om elke dag te zien en te ervaren!
Ik vind het dan ook gaaf om in deze nieuwsbrieven (onze terugblikken?) vooral ook op ons team terug te kijken. En met deze case als aanleiding. Niet in de laatste plaats omdat het één van de gouden lijstjes (van afgelopen jaar) van het bureau is. Elk lid van dit team heeft een essentiële bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Thinc ahead. Inmiddels een heel volwassen bureau dat niet alleen wil uitblinken in foutloze, bijzondere producties, maar ook creatieve oplossingen heeft, complexe uitdagingen oplost en niet in de laatste plaats: dat altijd met de grootste glimlach wil doen.
En wat mij (en ons) betreft is de rek er nog lang niet uit, we zijn nog maar net begonnen en er staan genoeg mooie ontwikkelingen op stapel!
Laat ik dit team dan nog even in de spotlights zetten voor deze unieke case, want dat verdienen ze:
Lon(neke), je sprong gelijk in het diepe om als één van je eerste projecten bij ons mee te draaien op deze prestigieuze opdracht. Niet altijd makkelijk, als er al een heel uitgewerkt idee ligt, maar je het snel eigen maken en hét gezicht van al onze gasten en hostessen zijn, ging je fantastisch af.
Mano(n), binnengehaald als project- en eventmanager, bombardeerde we je in dit traject gelijk maar als onze trafficmanager en producer. Snel afstemmen met al onze leveranciers, wisselende vragen, snel schakelen en produceren. Het resulteerde in de perfecte aankleding. Te gek!
En Es(ther), dat wij aan een half woord genoeg hebben is inmiddels een understatement geworden. Dus we gaven je slechts een paar woorden en jij klapte er even op om in no-time van de brouwerij een wereldpodium te maken. Zonder iemand te kort te doen, ben je al 5 jaar een onmisbare pion om met elkaar te gekke producties neer te zetten en meer dan exponent van onze bureau ontwikkeling!
Door: Niels Cannegieter