2020 is een bijzonder jaar. Natuurlijk hoeven we dat niet uit te leggen. Maar dat je als je organisatiebureau opnieuw kan uitvinden maakt 2020 niet alleen een ingrijpend, maar vooral ook uitdagend. Eerder kon je in deze nieuwsbrief en op onze website lezen over de Accell Dealershow. Een hybride eventconcept, perfect schaalbaar voor 1800, 300, 50 aanwezigen of enkel online gasten. Voor de contentproductie werd al snel duidelijk dat we ook hier Accell mochten helpen. En zo ook voor Sparta. Sparta brengt in 2020 de Sparta d-Burst op de markt. Een e-bike (en speedpedelec) met een grote actieradius en barstens vol energie.
Waar ons hart sneller van gaat kloppen zijn de mensen achter de merken. Weet jij welke mooie mensen meewerken aan een fiets? En wat een productmanager, brandmanager, productieleider of collectiemanager doet bij de totstandkoming van –in dit geval- de Sparta d-Burst?
Het is te gek om dergelijke verhalen te mogen vangen en aan het dealerlandschap (en internen) te tonen. Want waar 3400 mensen binnen een bedrijf, elke dag hard werken om jou het ultieme fietsplezier te geven, hoe vaak krijgen die nou een gezicht?
Dus namen we een uniek kijkje achter de schermen en produceerde we de Making of…the Sparta d-Burst.
De uitzending mochten we via ons eigen ontwikkelde kanaal streamen gevolgd door een live Q&A. Uit het hele land verzamelden we live de vragen en behandelden we die met de brand-, sales- en collectiemanager.
De Making of werd afgesloten met een opdracht om de fiets in het land te testen. Met een extreme actieradius, een fiets met véél power, is de d-Burst dé woon-werkfiets van Nederland. We bedachten de Sparta Dealertour waarbij Thomas het hele land doorkruiste om de fiets bij dealers te testen, een consumentenonderzoek te doen en een kantoor challenge met in de hoofdrol ons eigen pand SX, onze eigen Lonneke en vriend van de show Guus.
Van elke productie hebben we ook korte teasers geproduceerd, maar aanvullend ook commercials voor in de liveshow. Een totale reclameproductie van concept tot uitvoering voor één van de grootste fietsmerken van Nederland. We hebben door de jaren heen al veel concepting mogen doen. Maar dit jaar hebben we ons volledig heruitgevonden en blijkt dat we dit stiekem toch best goed kunnen. En daar zijn we trots op!
Bekijk hier ook de commercials en teasers: