Batavus is dé fietsenspecialist van Nederland voor alle soorten fietsen. Van crib to cradle, voor alle fases in ons leven. Een fiets die tegen een stootje kan, maar ook bij alle mooie momenten van ons leven is. De aanschaf van je papa- en mamafiets tot de eerste kus in het fietsenhok. Een fietsmerk dat niet alleen fietsen verkoopt, maar vooral herinneringen creëert.
Vorig jaar zette Batavus in op bovenstaande merkpositionering. Een fiets voor iedereen, in elke fase van zijn of haar leven. Een fiets die bij je past, veilig en vertrouwd is en fun is. Vrijheid, comfort en design, innovaties en styling zijn de woorden die het merk perfect omschrijven. Wij mochten een bijdrage leveren om de highlights van de nieuwe collectie en de weg die zij ingeslagen zijn, aan hun dealers te tonen.
Met Het Grootste Wielercafé van de Benelux – een uniek online evenement voor 1.000 dealers verspreid over twee dagen – namen wij voor Batavus een te gekke video op die hun nieuwe collectie in het zonnetje zetten. Onder andere de Finez E-Go, Dinsdag, Quip en de Mambo werden getoond. En daarnaast stond het gevarieerde kleurenpalet van de FONK en de PACKD serie centraal.
Wat het resultaat uiteindelijk zo bijzonder maakt is het perspectief van de video. We bedachten voor Batavus dat de fiets de herinneringen herbergt, maar dat de dealer die eigenlijk faciliteert. Door de ogen van de dealer hebben we dan ook alle innovaties en momenten in beeld gebracht. Een dag uit het leven van de Batavus dealer, vanuit een uniek perspectief gefilmd.
Wij vinden het te gek dat we in héél korte tijd voor Batavus deze unieke productie mochten bedenken en optuigen. Het geeft aan dat onze creativiteit, wendbaarheid en veelzijdigheid gewaardeerd wordt. En daar zijn we trots op!
Ook hier hield voor ons het werk niet op en mochten we een korte commercial maken voor de Stadfiets van het Jaar: de Batavus Finez. De video werd tijdens de dealershow getoond in het commercial blok.