In mei 2019 werden wij door Accell Benelux gevraagd om mee te werken aan de presentatie van de nieuwe KOGA baanwielrenfiets. Dé fiets die Olympisch Goud op moet leveren op de Olympische Spelen van Tokio 2020. Na een positieve kennismaking en eerste samenwerking tussen beide partijen, keken we al snel vooruit naar het volgende grote evenement dat op de planning stond: de Dealerdagen.
Jaarlijks organiseert Accell de Dealerdagen om hun dealers kennis te laten maken met de nieuwe collectie fietsen. Specifiek voor deze editie waren de volgende doelen gesteld:
- De fietscollectie eerder op het netvlies van de dealer hebben.
- De dealer mee laten denken in de voorraad fietsen.
- Op een speelse wijze de verhalen van Accell en haar merken overbrengen.
Wij bedachten op basis hiervan het concept: Samen op Koers.
De Fietser in Ede (de showroom van Accell Benelux, waar alle merken vertegenwoordigd zijn) werd het decor voor de presentatie van verschillende merkwerelden. Alle merken van Accell Benelux presenteerden zich opnieuw aan de dealers. Bij binnenkomst werd eenieder direct meegenomen door de speciaal gebouwde Memory Lane. Hierin lieten we de ontwikkelingen binnen de fietswereld zien, waaronder het veranderende straatbeeld en het gebruik van de huidige fietsen. Daarna vervolgden zij hun weg naar de dealershow. Een show – gepresenteerd door Toine van Peperstraten – waarin alle merken de nieuwste modellen, campagnes en promoties presenteerden.
Na afloop van de dealershow werd iedereen onder leiding van een brassband uitgenodigd om alle merkwerelden te gaan bezoeken. Een nieuw concept, om extra dimensie en betrokkenheid bij de dealers te creëren, was het zelfontworpen Panini album.
Een uniek album, geheel in Accell stijl ontworpen. Op deze manier kregen de dealers de kans om hun favoriete fietsen bij de desbetreffende merken te sparen. Hiermee ontwierpen ze hun eigen speciale fietscollectie en lieten zij zien welke fietsen ze graag in hun winkel willen verkopen. Het doel voor Accell was om meer inzicht te krijgen in de wens van haar dealers. Op deze manier kunnen zij zorgen voor een betere voorraad van de collectie en populairste modellen.
Rol Thinc ahead
Wij hebben samen met Accell Benelux het concept voor de Dealerdagen ontwikkeld: Samen op Koers. We ontwikkelden de flow in de verschillende fases waar men in terecht kwam (van Memory Lane tot Merkwerelden). En tijdens het evenement verzorgden we de showregie en ondersteunden we het team van Accell bij de registratie en afhandeling van het Panini album.