“Beken kleur en kies jouw top 3!”
In samenwerking met de Gemeente Eindhoven ontwikkelden wij de Toekomst040 campagne, waarmee inwoners actief werden uitgenodigd om mee te denken over hun stad van morgen. We stelden drie vragen: Wat moet blijven? Wat willen we verbeteren? En wat mag er nieuw bij? Uit duizenden reacties ontstond de Top040: veertig waardevolle ideeën die opnieuw aan de stad zijn voorgelegd. Via een vragenlijst konden inwoners hun persoonlijke top 3 kiezen, waarmee de 40 stadsdoelen worden teruggebracht naar vijf concrete stadsdoelen voor 2026.
Activatie campagne in binnenstad Eidnhoven
Om inwoners te betrekken, trokken we met een opvallend geel gewrapte auto door Eindhoven. Overal gingen we actief het gesprek aan: op straat en in verschillende wijken. Daarbij zetten we creatieve middelen in zoals een XL Twister en XL Jenga, waarbij elk vakje of blokje een stadsdoel vertegenwoordigde. Zo maakten voorbijgangers spelenderwijs kennis met de plannen voor hun stad. Ook konden zij hun ideeën letterlijk zichtbaar maken door een gekleurde sticker op de auto te plakken.
Activatie campagne in binnenstad Eindhoven
Op verschillende plekken in de stad hebben de afgelopen komende weken met ons activatie team gestaan om jouw voorkeur op te halen: welke ideeën van de TOP040 vind jij het belangrijkst?
Contentcreatie
Wij waren verantwoordelijk voor het hele traject: van conceptontwikkeling en contentcreatie tot de inzet van personeel en logistiek. Daarnaast zorgden we voor maximale zichtbaarheid, met uitingen op citybeacons, ledschermen door de stad en een opvallende flashmob in samenwerking met UC Dance. Zo brachten we de campagne tot leven op straat en online en wisten we inwoners te inspireren en activeren.
Met Toekomst040 hebben we samen met de stad gewerkt aan ideeën die ertoe doen. De campagne laat zien hoe interactie, creativiteit en participatie hand in hand kunnen gaan om impactvolle stadsdoelen te formuleren.







