Afgelopen weekend hebben we samen met Accell en haar sterke merken een bijzondere dealershow mogen organiseren. Onder andere KOGA, Sparta en Batavus kregen het podium om hun nieuwste innovaties en nieuwe merkpositionering te delen met hun dealers. Voor alle merken is dit een belangrijk moment in het klantcontact met de dealers, maar hoe houd je je dealers dichtbij als dat fysiek niet mogelijk is?
In februari van dit jaar gingen we met Accell om de tafel: Wat kunnen we dit jaar betekenen voor de dealershow? Normaliter vindt de dealershow plaats in De Fietser in Ede en komen alle vertegenwoordigers, medewerkers en dealers bijeen. In eerste instantie zouden wij vooral creatief meedenken over het concept van de gehele dealershow. Totdat de wereld vanaf maart er ineens heel anders uitzag. We gingen met Accell terug naar de tekentafel en ontwikkelden een duurzaam concept, wat met welke maatregel dan ook, altijd door kan gaan: Het Grootste Wielercafé van de Benelux.
De dealershow kon te allen tijde doorgaan: Een show waar 1.500, 300, 50 of zelfs geen dealers bij aanwezig konden zijn, maar waarbij het delen van de merkverhalen overeind zou blijven! Het Grootste Wielercafé werd een Tour du Jour-setting, gezellig met elkaar in het café praten over fietsen, innovaties en highlights. Zowel fysiek als online hadden we alle ruimte om zoveel mogelijk dealers te bedienen. En omdat we niet wisten wat de tijd ons zou brengen, hadden we de gelegenheid om zelfs daags voor het event nog te besluiten hoeveel personen er fysiek bij aanwezig zouden zijn. Accell koos in april voor dit concept, niet wetende wat de maatregelen in oktober zouden zijn, maar met de vrijheid omdat pas een week vooraf te hoeven beslissen.
“Als Thinc ahead zijnde zijn we super trots op dit traject. In onzekere tijden durfden we een duurzaam concept te ontwikkelen en hebben we alle merken actief geholpen om hun merkverhalen te schrijven en daar passende en bijzondere content voor te ontwikkelen. We zijn niet alleen de evenementen organisator, maar ook de creatieve conceptontwikkelaar, de productieleider en de regisseur. Het is bijzonder dat we al deze disciplines samen hebben gebracht in één project en verder hebben ontwikkeld! In deze tijden durfden we vooruit te denken, kansen te zien en keuzes te maken! To create a legacy!”
Esther van Vliet
In alle scenario’s bleef het concept voor het Grootste Wielercafé overeind! Het was dan ook in de week voorafgaand aan het dealershow dat er definitief werd gekozen om geen dealers fysiek aanwezig te hebben. Hoe moeilijk de beslissing ook was, het deed niks af aan het concept en de investeringen die elk merk reeds had gedaan. We creëerden een uniek nieuw platform voor Accell en haar dealers om ze te inspireren en te voorzien van alle innovaties. En niet zomaar een platform, maar dé verzamelplek voor het Grootste Wielercafé om de livestream te zien, gebruik te maken van live Q&A’s, polls, bonusmateriaal en live chatten met de accountmanagers!
We regisseerden de show, keken met het camerateam mee voor de juiste beelden en we begeleidden de sprekers en de host om hun verhaal zo krachtig mogelijk weg te zetten op beeld! En uiteindelijk kijken er meer dan 1.000 dealers, verspreid over twee momenten, online mee naar een dynamische, snelle en lekker wegkijkende show.
Geniet mee met de aftermovie waarin wij laten zien hoe we in deze tijd een veilig evenement organiseren en meer dan 1.000 man hebben bereikt: