Create your legacy

Eyecare Groep – Kick-off bijeenkomst

De EyeCare Groep is een nieuwe speler binnen de optiekbranche. Voor alle aangesloten opticienketens en winkelmedewerkers organiseerden we een Kick-off waarin we de medewerkers voor de allereerste keer meenamen in de nieuwe visie en brandstory van de EyeCare Groep. Met een goed doordacht programma lieten we zien hoe de nieuwe toekomst eruit ziet, hoe EyeCare gezamenlijk de verbinding opzoekt en de krachten van elkaar kan benutten en waar de focus ligt in de toekomst.

Een nieuwe visie, een nieuwe focus, optimale zorg voor je belangrijkste zintuigen. Al deze optiekketens bieden het beste aan de consument, met veel passie, ambitie, deskundigheid en het juiste gevoel. Met deze kennis en achtergrond kwamen we tot het concept: A Sense of EyeCare.

Dit concept hebben we volledig doorgetrokken in alle elementen van het evenement. Beginnend bij de fysieke uitnodiging die met een foliedruk is bedrukt, zodat je letterlijk de letters kunt ‘voelen’. Het evenement vond plaats in DeFabrique in Utrecht, welke we hebben opgedeeld in een aantal ‘A Sense of EyeCare’ – experiences:

  • It Makes Sense: Hier werden alle medewerkers meegenomen in de nieuwe brandstory van EyeCare.
  • A Sense of Tasting: Laat je zintuigen hun gevoel volgen met de ‘Blind tasting’.
  • Sensation: Met een VR bril ervaarde je hier hoe het is om blind, slechtziend of een oogziekte te hebben.
  • A Sense of our Boutiques: Hier gaven we een inkijkje in de fasen van het inrichten van een nieuwe winkel.

Programma

We trapte het programma af met een spectaculaire en innoverende LED show van Lights in Motion. Presentatrice Martine Hauwert opende het programma samen met de directie, ondersteunend met vooraf opgenomen content van alle aangesloten winkeleigenaren. Samen spraken zij het vertrouwen uit in de EyeCare Groep en het nieuwe pad voor hen ligt.

De eerste spreker, Joost Rigter, heeft iedereen letterlijk laten ervaren hoe het is om werkelijk geen zicht te hebben. Met zijn unieke opening, wist Joost iedereen te shockeren waarna er 650 blinddoeken in de zaal werden uitgedeeld om iedereen een bijzondere beleving te geven waarin iedereen was gefocust op zijn/haar zintuigen. Door deze ervaring in combinatie met het verhaal van Joost werd het belang van goede oog-zorg naar voren gebracht.

De tweede spreker, Kevin Weijers, nam ons mee in de kracht van nieuwsgierigheid en de kunst van het experimenteren. Om iets in beweging te brengen is er een eerste stap nodig, een eerste ‘zetje’ om samen iets groots te bereiken.

De middag werd afgesloten met een heerlijk walking dinner, goed entertainment en heel veel lachende gezichtjes. Op naar een mooie toekomst voor de EyeCare groep!

Rol Thinc ahead

Binnen twee maanden organiseerden we dit volledige evenement van het uitnodiging- en registratietraject, inhoudelijke sparringsessies met de directie om de visie én brandstory te bepalen, conceptontwikkelingen, unieke elementen met inspirerende sprekers en belevingen ingespeeld op alle zintuigen, algemene voorbereiding en uitvoer.

Zin in een kop koffie op ons kantoor in Eindhoven?