De Marketing Software Summit moest niet zomaar de volgende Webinar worden. In deze periode, waarin al zoveel online plaats vond, wilden we de Summit eruit laten springen: Qua kwaliteit van de video’s, de wijze van het aanbieden, maar ook de inhoud van de presentaties.
Op een interactief platform werden twee ochtenden lang alle video’s gestreamd. Op het platform kon men video’s live kijken, terugkijken, vragen stellen in de chat, maar ook direct een videocall met één van de presentatoren inplannen.
Maar liefst 16 marketing software leveranciers investeerden in de Summit, om hun kennis te delen met zoveel mogelijk deelnemers. Door deze opzet konden deelnemers van de Summit kosteloos aansluiten. Meer dan 2.000 deelnemers schreven zich in en volgden twee ochtenden lang de presentaties van marketing software leveranciers. Het platform was na afloop nog een maand lang geopend, waardoor het aantal deelnemers bleef stijgen. Alle presentaties waren tot een ieders beschikking, om kennis over digitale marketing oplossingen te vergroten.
Rol Thinc ahead
Met Thinc ahead hebben wij Techonomy Education ondersteunt in het contact met de software aanbieders. Het moment dat de aanbieder had aangegeven mee te doen, ging het contact over naar ons om alle praktische zaken af te stemmen. De Marketing Software Summit moest eruit zien alsof het live werd uitgezonden, maar om de kwaliteit aan de voorkant te borgen hebben we alle video’s van tevoren opgenomen. Wij zorgden ervoor dat er een opnamemoment in de studio werd gerealiseerd, dat de presentatie goed over kwam, maar ook dat er voldoende tijd was om te editen. We dachten aan de voorkant met de aanbieders mee over de inhoud van de presentatie en hoe dit zo goed mogelijk overgebracht kon worden. Dit resulteerde in een diversiteit aan videopresentaties voor alle deelnemers.