Create your legacy

Thinc ahead na 7,5 jaar in een nieuw jasje

Ik moet eerlijk bekennen, we zijn er niet zo goed in: Het vieren van onze eigen jubilea. Geruisluis ging ons 5 jarig jubileum voorbij in 2017, maar ook andere momenten van ons kantoor werden niet zo groots gevierd als we misschien best wel hadden kunnen doen. Maar als je een bureau wilt zijn die dingen graag naar haar hand zet, dan zouden we onszelf niet zijn als we er niet van zouden leren.

We grepen dan ook ons 7,5 jarig jubileum (1 juli) aan om onze huisstijl volledig om te gooien. Op die dag werden al onze huisstijlitems omgeturnd, brandvideo’s aangepast, kantoor opnieuw bestickert en onze social media kanalen werden voor zien van een nieuwe look and feel.

Het werd tijd voor een nieuwe uitstraling, een nieuw logo, een nieuwe frisse look (en hopelijk snel ook een nieuwe website, maar die houden jullie nog tegoed). Terug in de tijd. Op 1 januari 2012 zag Thinc ahead het levenslicht. Gestart aan de keukentafel als ZZP’er was het nieuwe logo de verpersoonlijking van mezelf. Een snel lettertype (passend bij mijn passie voor Formule 1), mijn initialen in de bedrijfsnaam, gehighlight door de rode “San Francisco 49’ers” kleur (verwijzend naar het moment om de beslissing te nemen om te gaan ondernemen), de bogen die altijd vooruit blijven gaan, het beeldmerkje dat losgekoppeld kan worden uit het logo om als “kwaliteitsstempel” te gebruiken. In alles was het zoals ik graag wilde zien. Het was een logo met een persoonlijk tintje (voor mezelf, maar ook hoe we willen werken met onze klanten), passend bij het DNA van mijn bedrijf, met verhalen achter elke letter, kleur en gebruik van het logo.

Maar het was mijn logo. En na 7,5 jaar Thinc ahead is één ding zeker. Thinc ahead is allang niet meer alleen Niels Cannegieter. Thinc ahead is ook Esther, Lonneke, Manon, hun voorgangers, maar ook van diegenen die in te toekomst bij ons komen werken. De laatste jaren wordt het bureau al steeds meer gekleurd door de input van het hele team. Esther kijkt al jaren op alles met mij mee, stuurt en corrigeert me, heeft een groot aandeel in wie we nu zijn en heeft Thinc ahead mede gevormd tot wat het nu is. Lonneke en Manon zijn de frisse wind die zorgen voor nieuwe inzichten, de toekomstbestendigheid voor onze klanten en de uitstraling die we de komende jaren willen blijven onderstrepen: Een kleurrijk bureau dat altijd kwaliteit levert én leuk is om mee te werken!

Thinc ahead is dan ook niet meer van MIJ, maar van ONS. En daarmee behoort het oude logo tot het verleden.

Het nieuwe logo heeft meer kleur. Van grijs en wit als basiskleuren is afscheid genomen, net als het uitlichten van mijn initialen. Naast rood is er met blauw veel meer kleur toegevoegd aan ons logo. Niet NC maar TA staat centraal. De T en de A slaan de armen ineen en zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Net als de (oneindige) cirkels die met elkaar verweven zijn en dagelijks onderstrepen (of omcirkelen) dat we niet ophouden – waar anderen stoppen- om nalatenschap te creëren. Een beeldmerk dat ook los te gebruiken is en zelfs over het puntje van de i is nagedacht.

Het visitekaartje is afwijkend van vorm en gaat zeker opvallen tussen alle andere visitekaartjes op je bureau. Het nieuwe logo, de nieuwe elementen en compleet nieuwe huisstijl biedt genoeg leuke mogelijkheden om door te vertalen in allerlei uitingen die we de komende jaren gaan ontwikkelen.

Enkele kenmerken van onze nieuwe huisstijl en logo:

  • Het nieuwe logo is van ons en niet van mij, maar er zitten juist nog meer persoonlijke (team)kenmerken in.
  • Het nieuwe logo straalt meer kwaliteit uit en focust zich nóg meer op samenwerking.
  • Als je ons kent, dan ben je het vast met me eens: We zijn allemaal kleurrijke mensen en dus heeft het logo ook meer kleur.
  • Het is fris en meer een merk en beleving, dan een woord dat zegt wat we zijn.
  • Zoals jullie van ons gewend zijn denken we over alles na. Dus achter elk aspect van het logo zit een nóg dieper verhaal.

Het zijn “slechts” enkele kenmerken achter ons nieuwe logo. Maar ontdek ze vooral in gesprek met ons. We leggen je graag uit waar ons nieuwe merk voor staat. Een toekomstbestendig merk dat recht doet aan ons team en aan een organisatiebureau dat gestaag aan de weg timmert en met haar producties betekenis wil geven. Met teamleden waar ik elke dag trots(er) op ben om met hen samen te werken en “de wereld mee te veroveren”.

De nieuwe huisstijl luidde 7,5 jaar Thinc ahead uit en we maken ons op voor de nieuwe jaren die gaan komen! We vonden het een passende manier om ons jubileum te vieren, een piketpaal te slaan, te resetten en vooruit te kijken naar de jaren die volgen. Dat doen we graag samen, samen als team, maar juist ook met iedereen uit ons netwerk (fan tot relatie). Op naar de volgende 7,5 jaar en we beloven, we wachten niet weer zolang om mooie mijlpalen met jullie te vieren! Er staan er genoeg op stapel de komende tijd, dus stay tuned…

Tot snel!

Niels

Oja… Een speciaal woord van dank. Onze nieuwe huisstijl is ontwikkeld door RonjaDM Creatief Ontwerp. Ronja, dank voor je engelengeduld met ons, onze veeleisendheid remde je nooit af om ons te blijven verrassen. Al onze wensen in één logo samenvatten leek onmogelijk, maar het is jou wél gelukt! Dank aan jou en je team! Ere wie ere toekomt!

Zin in een kop koffie op ons kantoor in Eindhoven?